روشی جهت تولید موارد تست نرم افزارهای شئ گرا با استفاده از شبکه های پتری

پایان نامه
چکیده

تست نرم افزار فعالیتی دشوار جهت تضمین کیفیت و اعتبار سیستم های نرم افزاری است. اغلب گفته می شود که هزینه رفع یک خطا بعد از انتشار محصول نرم افزاری، چهار برابر هزینه رفع خطا در مرحله تست و پنجاه برابر هزینه همان خطا در مرحله طراحی می باشد. اگر چه رویکرد شیءگرا یکی از رویکردهای موثر توسعه ی نرم افزار بوده که امکان کاهش مشکلات متداول رویکرد ساخت یافته را فراهم آورد اما ویژگی های رویکرد شیءگرا نظیر ارثبری و چندریختی تحلیل رفتاری و تست را به میزان قابل توجهی پیچیده نمود چرا که حالت اشیا می تواند سبب بروز خطاهایی شود که با تکنیک های سنتی تست به آسانی آشکار نمی شوند. در تست شیءگرا، کلاس به عنوان واحد تست در نظر گرفته می شود و یکی از مهمترین مباحث در حوزه تست کلاس، تولید موارد تست است. در این تحقیق تکنیکی نوین جهت شبیه سازی رفتار و تولید موارد تست نرم افزار شیءگرا با استفاده از شبکه های پتری رنگی ارائه شده است. شبکه های پتری رنگی یکی از انواع شبکه های سطح بالا و توسعه یافته ای است که در مدلسازی و شبیه سازی انواع سیستم ها بکار می رود. روش پیشنهادی ما مشکل انفجار شبکه را که یکی از متداول ترین معایب روش های شبیه سازی مبتنی بر شبکه های پتری می باشد در نظر گرفته است. علاوه بر آن به جای استفاده از توکن های نمادین و سطح پایین، در ساختار شبکه نهایی این روش قوانینی جهت تولید نوع ویژه ای از توکن، به نام توکن شی ارائه شده است که امکان معرفی الگوریتمی جدید جهت تبدیل نمودار حالت uml به شبکه پتری رنگی را فراهم آورد. نتیجه ی این تحقیق منجر به تولید شبکه ای میشود که در مقایسه با تکنیک های موجود بسیار فشره بوده و علاوه بر آن قادر به پوشش تمامی اشیای مربوط به کلاس های مختلف یک سلسله مراتب ارثبری در یک شبکه واحد می باشد. الگوریتم ارائه شده در این تحقیق، زمینه ی ایجاد ابزارهای خودکار شبیه سازی و تولید موارد تست را نیز فراهم می آورد. جهت ارزیابی روش پیشنهادی این تحقیق، مراحل انجام آن روی یک مورد مطالعاتی یکسان با دیگر روش های موجود ارائه می شود و با پیاده سازی شبکه حاصل، در ابزار cpn-tools به استخراج ویژگی های این روش و قیاس آن با روش های موجود به لحاظ ابعاد شبکه، پیچیدگی آن و میزان پشتیبانی از ویژگی های شیءگرا پرداخته می شود.

منابع مشابه

ارایه روشی برای تولید خودکار موارد تست نرم افزار با استفاده از ویوچارت ها

یکی از مهم ترین مسائلی که طراحان نرم افزار با آن روبرو هستند، تست نرم افزار است. تست نرم افزار با استفاده از ابزارهای پیش از کد نظیر مدل و مشخصات به توسعه دهندگان نرم افزار این امکان را می دهد که دنباله های تست را پیش از تولید کد و به موازات آن تولید کنند. به این روش، تست مبتنی بر مدل می گویند. روش های زیادی برای این منظور ارائه شده اند که از مدل هایی نظیر ماشین های حالت متناهی یا مدل های فرم...

15 صفحه اول

ارزیابی امنیت سیستم حفاظتی شبکه توزیع در حضور تولید پراکنده با استفاده از شبکه پتری

پیدایش و نصب منابع تولید پراکنده در شبکه‎های توزیع، منشاء چالش جدیدی در نگهداری و حفاظت شبکه می‎باشد که در مراحل تحقیق و عمل توجهات زیادی را به خود جلب نموده است. در این راستا نیاز است تا تمام موارد و احتمالات وقوع حوادث در سیستم، بررسی و شبیه سازی گردد. به این منظور علاوه بر بررسی فنی و نحوه اجرای تنظیمات حفاظتی، نیاز به توسعه روشها و ابزارهای جدید برای مطالعه توالی عملیات حفاظتی معین یا محتمل...

متن کامل

ارائه روشی نوین جهت بهبود تحمل پذیری خطا در شبکه های فرماندهی و کنترل با استفاده از شبکه های مبتنی بر نرم افزار

مراقبت از فضای کشور و کنترل ترددهای هوایی آن یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر است و کنترل توسط رادارهای نصب‌شده در آن منطقه صورت می­گیرد. اطلاعات دریافتی از رادارهای یک منطقه بایستی به صورت برخط برای رده­های بالاتر فرماندهی و کنترل ارسال شود تا در مورد آن تصمیم­گیری شده و فرمان‌ها مقتضی به رده­های پایین­تر ارسال شود. این تبادل اطلاعات نیاز به یک بستر ارتباطی مطمئن دارد. ارسال برخط و مطمئن این اطلاعات از ...

متن کامل

مدل سازی مدارهای الکتریکی توسط شبکه های پتری با استفاده از کمان های کنترلی افزوده شده

شبکه های پتری پیوسته با عناصر موجود در آن برای مدلسازی سیستم هایی که بر پایه تغییر شار یک متغیر می باشند کارایی دارند بنابراین تغییرات شار هر متغیری مانند جریان، آب، توان و ... را می توان به وسیله شبکه های پتری پیوسته مدل نمود، اما شبکه های پتری با عناصر موجود در آن پاسخگوی مدلسازی سیستم هایی که بر پایه تغییر دو یا چند متغیر می باشند (مانند مدارهای الکتریکی) نمی باشد. در این مقاله با ارائه ابزا...

متن کامل

تحلیل خودکار بازی رایانه‌ای با استفاده از شبکه پتری رنگی

وجود اشکال در طراحی از عوامل ایجاد نقص در سیستم است. تشخیص و رفع ایرادها در مرحله طراحی مانع از افزایش هزینه و زمان تولید سیستم می‌گردد. برای اثبات ویژگی‌های رفتاری سامانه‌ها از روش‌های رسمی استفاده می‌شود. برای اطمینان از عدم وجود بن‌بست، تضمین وجود جواب و تعیین میزان پیچیدگی معما، از روش‌های رسمی در طراحی معمای بازی‌های رایانه‌ای می‌توان استفاده کرد. شبکه پتری رنگی سلسله مراتبی یک روش رسمی مد...

متن کامل

مدلسازی و فهرست بندی در FMS با استفاده از شبکه های پتری و الگوریتم های ژنتیکی

در این مقاله سعی خواهد شد که یک مدل جامع از یک سیستم انعطاف پذیر (F.M.S) به کمک شبکه پتری ارائه گردد و در ادامه به کمک الگوریتم های ژنتیکی روشی سریع برای یافتن یک فهرست بندی مناسب و بهینه ارایه گردد. در این تحقیق سعی میشود اولاً تمام نکات عملی موجود در FMS نظیر ماشین های CNC ، ربات ها،حامل های بار نظیر AGV ، نگهدارنده ها و همچنین مسایلی نظیر تداخل مسیر حرکت حاملها و یا تداخل حرکت ربات ها همگی د...

متن کامل

منابع من

با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید

ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده

{@ msg_add @}


نوع سند: پایان نامه

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه پیام نور - دانشگاه پیام نور استان تهران - پژوهشکده برق و کامپیوتر

کلمات کلیدی

میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com

copyright © 2015-2023